|
|
| Author |
Message |
Satori

|
Posted: Fri Feb 05, 2010 12:01 pm Post subject: Klimaatangst - Storms of my Grandchildren, James Hansen |
   |
|
James Hansen is perhaps best known for bringing global warming to the world’s attention in the 1980s, when he first testified before Congress. A member of the National Academy of Sciences, an adjunct professor in the Department of Earth and Environmental Sciences at Columbia University and at Columbia’s Earth Institute, and director of the NASA Goddard Institute for Space Studies, he is frequently called to testify before Congress on climate issues. Dr. Hansen’s background in both space and earth sciences allows a broad perspective on the status and prospects of our home planet. This is his first book.
http://www.columbia.edu/~jeh1/
Hier een interview met James Hansen bij Dave Letterman met ondertiteling.
http://rapidshare.com/files/346199513/James_Hansen-Storms_of_my_Grandchildren.avi (100 mb bij rapidshare)
Zeer de moeite waard om te bekijken vooral in deze tijd waarin de wetenschap in opspraak is gekomen door het IPCC schandaal.
Opwarming van de aarde is een reeel probleem voor toekomstige generaties.
De mate waarin en de gevolgen zijn nog niet duidelijk genoeg maar het staat te gebeuren.
Hansen schetst m.i. een reeel beeld.
Groet.  |
|
| Back to top |
|
 |
Starglider Site Admin

|
Posted: Sun Feb 07, 2010 8:04 pm Post subject: |
   |
|
Hoe presteer je het in hemelsnaam om na alles dat in dit forum al over "Global Warming" is gepost nog een dergelijke volkomen ontkrachte stelling neer te zetten??? Hansen heeft absoluut niets te melden dat niet reeds volkomen is gedebunked door diverse wetenschappers en analyses die zelfs voor de leek goed te volgen zijn.
Het is uiterst discutabel en op z'n minst relatief in hoeverre je kunt stellen dat de planeet "opwarmt", gezien een redelijke fluctuatie als "normaal" dient te worden geaccepteerd, al betreft het een fluctuatie van enkele graden wereldwijd. Ook zijn er buitengewoon sterke en degelijke analyses die eerder tot de conclusie leiden dat de planeet juist kouder wordt en nog veel kouder gaat worden, en een heuse "ijs-tijd" tegemoet gaat. Volgens de echte kenners, zelfs al zou het meeste poolijs smelten, dan nóg zou er geen probleem zijn, zouden de oceanen niet catastrofaal gaan stijgen, en sterven de ijsberen niet uit.
Als je alle gegevens goed bekijkt, dan is de enige juiste moraal van het hele verhaal dat een opwarming van de planeet juist UITSTEKEND zou zijn! Het zou betekenen dat een veel groter deel van de wereld geschikt is voor landbouw en dat over het geheel genomen leef-omstandigheden voor mens, dier en vegetatie zullen verbeteren. Het feit dat het rond de evenaar enkele graden warmer zou zijn maakt heus niet zoveel uit op wat over het algemeen uberhaupt al een extreem hoge temperatuur is in die zone.
De tijd dat er in Engeland wijndruiven (van hoge kwaliteit) konden worden verbouwd (de "medieval warm period"), wordt nog steeds gezien als de culturele hoogtijd van de middeleeuwen. Daar is een reden voor.
Voor het ontkrachten van overige "wetenschap" achter de global warming onzin, zie verder http://www.thebiggestsecret.org/forum-en/viewtopic.php?t=2311
Voor een prima Nederlands vertaald artikel over de echte geschiedenis van de "Global Warming" hoax mag ik ook graag verwijzen naar http://www.argusoog.org/?p=4785
SG |
|
| Back to top |
|
 |
Satori

|
Posted: Wed Feb 10, 2010 4:41 pm Post subject: |
   |
|
Uit jouw reactie blijkt dat jij het niet door hebt.
Het is al jaren bekend dat voorafgaande aan een flinke opwarming van de aarde er eerst een langdurige koude periode zou komen.
Het op dit moment zo goed als ontbreken van Zonnevlekken geeft al te denken. Nu staat dat wel in verband met de zonnecyclus van 11 jaren die in 2007 zijn laagtepunt had bereikt. Een langzaam aan terugkeren van de zonnevlekken zou nu verder moeten zijn dan het geval is. Astronomen zijn dan ook licht in verwarring dat dit zo lang uitblijft. De betekenis daarvan is dan ook niet duidelijk. In ieder geval heeft het wel als gevolg dat er nu een koude periode is. Tegelijkertijd zien we weer het aantal flares toenemen. Een X-Class behoort tot de mogelijkheden. 11 en 12 februari kan dit op aarde te merken zijn. Mensen die daar gevoelig voor zijn zullen daar last van ondervinden.
Een opwarming van de aarde heeft wel degelijk enorme consequenties.
Neem alleen maar het drinkbare water tekort dat er zal ontstaan als grote gletsers op bergtoppen in de tropen gaan verdwijnen. In zuid amerika hebben ze er nu al mee te maken.
Voordat jij zo reageerd zou je je beter moeten informeren en niet zomaar achter de critici aanlopen die er ook nog eigen belang mee hebben net als de voorstanders. Verder matig jij je wel veel aan. Net of jij het wel weet, waar daarentegen grote groepen mensen in verwarring zijn en niet weten wat er nu wel staat te gebeuren.
Dus kom mij niet aan met dit soort wetenschappers of pseudo wetenschappers.
En David Icke zouik niet zomaar volgen in zijn bewereingen. Die is al een tijd niet zuiver bezig.
Kijk zelf om je heen. Zoek zelf naar gegevens, feiten die niet dagelijks te horen zijn. En als je te veel aan het materiele leven hangt dan zou het wel eens heel vervelend kunnen worden de komende decenia.
En wat Hansen betreft het is uitstekend dat hij er zo de nadruk op legt ook al zijn een aantal zaken achterhaalt. De US of A heeft dat nodig om nu eens goed te begrijpen dat zij hun leven drastig moeten veranderen. En het is ook goed te zien dat het wel degelijk een effect heeft ook al is het kort. Maar herhaling blijft nodig. Daarom vond ik die uitzending ook doeltreffend. Met name omdat het een veel bekeken programma is.
Gegroet. |
|
| Back to top |
|
 |
Starglider Site Admin

|
Posted: Fri Feb 12, 2010 6:23 am Post subject: |
   |
|
| Satori wrote: | | Het is al jaren bekend dat voorafgaande aan een flinke opwarming van de aarde er eerst een langdurige koude periode zou komen. |
Goh, daar zeg je eens wat.
Dan zal ik je nog eens iets schokkends vertellen: het is minstens even lang bekend dat voorafgaande aan een flink koude periode er er eerst een langdurige warme periode is. Dit noemen we een temperatuur CYCLUS! Duh...
De vragen zijn nu: a) in welk deel van de cyclus zitten we? en b) hoever kunnen de temperaturen zakken/stijgen in elk deel van de cyclus?
Helaas zijn op beide vragen niet echt een definitef antwoord te geven, aangezien de cyclus eindig is, en de fluctuaties te groot.
Er is enkel op basis van de kennis dat een "koude" periode voorafgaat aan een "warme", geen zinnig woord te zeggen omtrent wat een "normaal" klimaat is, los van de vraag wanneer de cyclus ooit definitief ophoudt, tegen de tijd dat de zon dooft.
| Satori wrote: | | Het op dit moment zo goed als ontbreken van Zonnevlekken geeft al te denken. Nu staat dat wel in verband met de zonnecyclus van 11 jaren die in 2007 zijn laagtepunt had bereikt. Een langzaam aan terugkeren van de zonnevlekken zou nu verder moeten zijn dan het geval is. Astronomen zijn dan ook licht in verwarring dat dit zo lang uitblijft. De betekenis daarvan is dan ook niet duidelijk. In ieder geval heeft het wel als gevolg dat er nu een koude periode is. Tegelijkertijd zien we weer het aantal flares toenemen. Een X-Class behoort tot de mogelijkheden. 11 en 12 februari kan dit op aarde te merken zijn. Mensen die daar gevoelig voor zijn zullen daar last van ondervinden. |
Ook al blijkt er een significante correlatie te zijn tussen variaties in de zonnevlekken en temperatuurschommelingen, er is allerminst een concensus over het idee dat de zonnevlekken op zich invloed hebben op het globale klimaat. Op een pagina zoals http://www.crh.noaa.gov/fsd/astro/sunspots.php meent men van niet.
| Quote: | | But the jury is still out on how much sunspots can (or do) affect the Earth's climate. Times of maximum sunspot activity are associated with a very slight increase in the energy output from the sun. Ultraviolet radiation increases dramatically during high sunspot activity, which can have a large effect on the Earth's atmosphere. From the mid 1600s to early 1700s, a period of very low sunspot activity (known as the Maunder Minimum) coincided with a number of long winters and severe cold temperatures in Western Europe, called the Little Ice Age. It is not known whether the two phenomena are linked or if it was just coincidence. The reason it is hard to relate maximum and minimum solar activity (sunspots) to the Earth's climate, is due to the complexity of the Earth's climate itself. For example, how does one sort out whether a long-term weather change was caused by sunspots, or maybe a coinciding El Nino or La Nina? Increased volcanic eruptions can also affect the Earth's climate by cooling the planet. And what about the burning of fossil fuels and clear cutting rain forests? One thing is more certain, sunspot cycles have been correlated in the width of tree ring growth. More study will be conducted in the future on relating sunspot activity and our Earth's climate. |
Maar ja, waar is er wèl een concensus over met betrekking tot dit onderwerp, niewaar...?
De variatie in zonnevlekken blijken met talloze verschijnselen te kunnen worden geassocieerd, en het is mogelijk om kleine temperatuur schommelingen ermee te voorspellen, maar het is allerminst zeker dat ze verantwoordelijk zijn voor de algehele temperatuur schommelingen, of die van op zeer lange termijn (zelfs tijdens de "little ice-age" van 1600-1700 was de gemiddelde globale temperatuur afwijking relatief gering, namelijk minder dan 1 graad). Zoals elke klimatologoog steevast weet te verzekeren: het klimaat hangt van tal van factoren af.
Minder exotisch, maar een stuk praktischer en meer voor de hand liggend is het idee dat de gemiddelde temperaturen op onze planeet vooral worden beinvloed door variaties in de baan die de aarde maakt rond de zon. Simpel, niet?
Dit is de zgn. Koppen-Wegener-Milankovitch hypothese.
Zie http://www.larouchepub.com/eiw/public/2007/2007_1-9/2007-9/pdf/06_709_sci.pdf
Dit verhaal sluit ook prima aan bij het werk van Robert W. Felix, die via een andere weg op de conclusie uitkomt dat we in weze naar een (lang durende) ijstijd gaan. Felix heeft het over een verplaatsen van de magnetische pool, de Koppen-Wegener-Milankovitch hypothese over variaties in de baan van de aarde, hetgeen te associeren is aan de verplaatsing van de pool.
| Satori wrote: | Een opwarming van de aarde heeft wel degelijk enorme consequenties.
Neem alleen maar het drinkbare water tekort dat er zal ontstaan als grote gletsers op bergtoppen in de tropen gaan verdwijnen. In zuid amerika hebben ze er nu al mee te maken. |
Allemaal zwaar overdreven en meestal onjuist uitgelegd. Die Pachauri heeft al moeten erkennen dat de paniekverhalen over gletchers onzin waren. Zoek maar wat van het laatste nieuws erover.
En de enige reden dat er drinkwater tekort is in deze wereld komt doordat de mens liever in oorlog en onderdrukking investeert, dan in technologie voor een beter leven. Er zijn -tig manieren te bedenken om in goed drinkwater te voorzien. Maar daar moet wel een wil voor zijn.
Er zijn ook al uitstekende technieken om regen te veroorzaken waar dat nodig is. Dat kon al met Reich's cloudbuster, en het gaat al helemaal makkelijk met de technieken van Trevor James Constable (zie hier en hier)
| Satori wrote: | Voordat jij zo reageerd zou je je beter moeten informeren en niet zomaar achter de critici aanlopen die er ook nog eigen belang mee hebben net als de voorstanders. Verder matig jij je wel veel aan. Net of jij het wel weet, waar daarentegen grote groepen mensen in verwarring zijn en niet weten wat er nu wel staat te gebeuren.
Dus kom mij niet aan met dit soort wetenschappers of pseudo wetenschappers.
En David Icke zouik niet zomaar volgen in zijn bewereingen. Die is al een tijd niet zuiver bezig.
Kijk zelf om je heen. Zoek zelf naar gegevens, feiten die niet dagelijks te horen zijn. En als je te veel aan het materiele leven hangt dan zou het wel eens heel vervelend kunnen worden de komende decenia. |
Satori, wat heb JIJ nu precies zelf uitgezocht in deze? Heb je al gezien wat ik allemaal al over dit onderwerp heb gepost, en hoeveel daar NIET van is gekopieerd, maar door mij zelf is opgesteld? Niet alleen heb ik alle belangrijke elementen gechecked, ik plaats verder enkel de artikelen die ik op basis van bepaalde criteria betrouwbaar vindt, en die ik voor zover mogelijk heb gechecked.
Daarentegen zie ik dat je thans echt niet meer doet dan iemand napraten die aantoonbaar talloze onwaarheden verkondigt, en je komt zelf niet verder dan een verhaal over zonnevlekken, dat ook in "the Global Warming Swindle" als één van de (mogelijke) factoren van temperatuur schommelingen wordt gepresenteerd.
Het feit dat je mijn terughoudende commentaar "aanmatigend" vindt, kan ik toch heus niet minder dan als "aanmatigend" kenmerken. Het was dus kennelijk nog lang niet aanmatigend genoeg!
Niet alleen geef je in je 1e post absoluut niet aan waarom je meent dat de informatie van Hansen iets toevoegt aan de info die hier al is gepost, of daar op een of andere wijze terecht iets van weerlegt, je geeft eigenlijk ook aan zelf relatief weinig van de diverse standpunten kennis te hebben genomen.
Feit is dat ik inmiddels wèl erg veel van de klimaat onzin doorgeploeterd heb. Meer dan waar ik ooit trek in heb gehad, maar beslist (en gelukkig) ook weer niet alles dat er inmiddels over gepubliceerd is.
Ik ben nog steeds geen expert in klimatologie, maar door me zorgvuldig te concentreren op wat nu ECHT de kern van de zaak is met betrekking tot de "global warming" hoax kwestie (en hoofdzakelijk op de puur wetenschappelijk gerichte kennis, niet slechts de relatief sumiere en niet erg diepgaande observaties en commentaren van David Icke), heb ik een uiterst heldere kijk mogen ontwikkelen op het onderwerp, en ja, ik meen inmiddels ERG goed te begrijpen wat de essentie van de zaak is, en op welke onvoorstelbare wijze de meest grote bullshit wordt verkocht om maar een wereld-regering in te voeren met als smoes "de planeet" te willen "redden".
De kern van de zaak is dat de CO2 "broeikas" theorie PURE onzin is. Zie het forum topic voor uitleg en links. Ik heb zelfs de ijsmetingen doorgewerkt.
De andere kern van de zaak heet "medieval warming period", of ook wel "Groenland". Allebei zijn deze op zichzelf staand al genoeg om alle hysterie omtrent het mogelijk opwarmen van de planeet van de hand te wijzen. Groenland was ooit groen en bewoond (door o.a. de Vikingen), DANKZIJ de warmte. Nu is het niet groen meer, en kunnen mensen er niet tot nauwelijks wonen. Is dát je ideaal voor deze planeet?
Verder kan ik uit eigen observatie concluderen dat de wereld heus niet vergaat vanwege een graadje meer of minder. Wat een arrogante grootheidswaanzin om te denken dat de mens wat dat betreft uberhaupt iets in te brengen heeft! Zelfvernietiging van de mens daargelaten.
Feit is dat ik in een regio woon waar het in bepaalde seizoenen 's nachts kan vriezen, en overdag in de 20+ graden kan zijn. Dat is een verschil van meer dan 20 graden, in één dag! In de winter kan het hier tot aan 20 graden vriezen, terwijl in de zomer de thermometer tot ver in de 30 graden kan slaan. Dat is een verschil van 50 graden, elk jaar!
Het feit dat het hier weelderig groen is (als het niet sneeuwt), en er volop leven is van allerlei aard, is ruimschoots bewijs van het feit dat de natuur geen enkele moeite heeft met de meest absurde temperatuur schommelingen. Er is altijd wel weer een mechanisme dat op gang komt om de boel in balans te brengen.
En mocht het eens een winter niet genoeg vriezen en er teveel van een bepaalde insecten-soort overleven, dan zal daar heus wel een of andere predator of neutraliserende factor o.i.d. tegen ingezet worden door de natuur, vroeg of laat (net als heel wel ooit met de mens zou kunnen gebeuren).
De hele "global warming" hysterie gaat maar over een vermeende opwarming van nauwelijks 1 graad Celsius (dat met enige creativiteit in de media opgerekt wordt to 2 graden). Peanuts dus!! En moeten we nu echt de meetgegevens vertrouwen waar de media ons mee doodgooien? De winter die we thans beleven is de koudste sinds decennia, en toch komt men vrolijk met een presbericht dat Januari 2010 "de warmste Januari in 32 jaar" is. En wat blijkt, zelfs met het plaatsen van de meetstations wordt gesjoemeld, zodat het lukt om systematisch de warmste temperaturen te meten, bijvoorbeeld door in de poolcirkel de temperaturen niet op een vlakte te meten, maar in een bebouwde kom... Zie dit ontluisterende artikel.
De "hockeystick" prognose van de beruchte Global Warming hoax grafiek is gebaseerd op een computer model waarvan is aangetoond dat het misleidende berekeningen hanteert. Dus het is zowiezo NIET betrouwbaar.
Als er al een probleem aangemerkt moet worden met de ecologie, dan is er maar één enkel ECHT probleem, en dat is die van vervuiling door chemische troep, radio-activiteit, verarmd uranium en GMOs. Dát zijn thans de grootste boosdoeners die ooit de mensheid en een groot gedeelte van de dierenwerled echt kunnen bedreigen. Maar dáár maakt die Hansenmans zie kennelijk geen zorgen over!!
| Satori wrote: | | En wat Hansen betreft het is uitstekend dat hij er zo de nadruk op legt ook al zijn een aantal zaken achterhaalt. De US of A heeft dat nodig om nu eens goed te begrijpen dat zij hun leven drastig moeten veranderen. En het is ook goed te zien dat het wel degelijk een effect heeft ook al is het kort. Maar herhaling blijft nodig. Daarom vond ik die uitzending ook doeltreffend. Met name omdat het een veel bekeken programma is. |
Toen ik mijn vorige post plaatste had ik dat Letterman interview met die quasi-wetenschapper James Hansen nog niet gezien (maar wel een andere video) omdat de download link niet werkte (overbelast), nu wel. (Is overigens ook op YouTube, zonder NLse ondertitels).
Ik moet zeggen dat deze James Hansen in dat interview bij Letterman op exemplarische wijze alle reeds gedebunkede onzin verkondigt. Wat een onzin allemaal! Er komt niet één zin uit die ook maar enigzins betrouwbaar is. Het is ordinaire bangmakerij van iemand die jammer genoeg wel enige wetenshcappelijke status kan opeisen, maar het geheel niet waard is.
Het feit dat hij beweert dat CO2 een "echt" probleem is, geeft al aan dat de man niet aan echte wetenschap doet, maar aan oplichterij. Heb jij ooit gehoord dat men uberhaupt heeft aangetoond dat CO2 warmte vast kan houden (als een broeikas) of verhogen (als de lens van een vergrootglas)? Ga het maar eens proberen in een tuinkas die je volpompt met wat uit de uitlaat van je auto komt, en vergelijk met een kas waar je dat niet doet. Nuff said...
Vraag je eens af waarom déze man nu juist bij Letterman voor een publiek van vele miljoenen zijn onzin mag komen verkondigen, en wel nèt ten tijde van het overleg van Kopenhagen dat enkel tot doel had een "stepping-stone" verdrag tot stand te brengen die de NWO een wettelijk kader zou beginnen te geven.
Waarom niet ook eens een uiterst doortastende wetenschapper geinterviewd zoals Robert W. Felix en Drs. Willie Soon, of iemand als Prof. Ian Clark (die in "The Great Global Warming Swindle" voorkomt)? Welnu, omdat elk van hen in één klap de hele "global warming" hoax van tafel vegen.
Ik kan hier gerust nog een honderdtal meer argumenten op gaan noemen waarom die "global warming" hysterie onzin is, en waarom Hansen pure flauwekul verkoopt, maar de links zijn er niet voor niets.
En dan is er ook deze nog:
http://eu.ixquick.com/do/metasearch.pl?language=english&cat=web&query=%22benefits%20of%20global%20warming%22
Ik hoop dat ik zó "aanmatigend" genoeg ben
| Satori wrote: | | De US of A heeft dat nodig om nu eens goed te begrijpen dat zij hun leven drastig moeten veranderen. |
Op deze manier?
Audi 2010 Green Car Super Bowl Commercial
The Green Police PSA- Power Strip
SG |
|
| Back to top |
|
 |
Satori

|
Posted: Mon Feb 15, 2010 2:45 am Post subject: |
   |
|
Je laatste reactie is heel wat genuanceerder dan de eerste.
En als je die terugleest zou je zelf tot die conclusie moetenkomen.
Als jij iedereen hier zo benadert dan begrijp ik wel waarom er hier zo weinig door anderen gepost wordt.
Ga eerst maar eens bij jezelf te rade.
Verder smelten de gletschers in zuid america wel degelijk.
Zie onder andere de documentaire van de tocht van de Beagle.
O ja dat is natuurlijk ook alemaal zo geensceneerd.
Ik heb nu 2 docu's over dat gebied gezien en kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat deze betrouwbaar zijn.
Verder al de wetenschappers, rapporten en stellingen zijn net zo onbetrouwbaar als de rest.
Volgens Greg Braden krijgen we een poolshift waaraan vooraf gaat het bereiken van het zero nulpunt.
Volgens anderen heeft er in het verleden al eens een poolshift plaatsgevonden.
Maar niemand kan het echt bewijzen laat staan voorspellen dat er een nieuwe aankomt.
Er is werkelijk niemand die kan zeggen wat er staat te gebeuren.
Het zijn allemaal aannames.
Een ding staat voor mij vast dat het gedrag van de mensheid drastisch zal moeten veranderen.
De consumptie maatschappij zal eraan moeten willen we een leefbare planeet houden.
Een van de eerste zaken die afgeschaft moet worden is het Geld
Dat zou een hele grote stap zijn naar verandering.
Gegroet.
Ik ga hier niet meer verder op in.
Het enige wat ik krijg is links naar goochemers die denken te weten waar ze het over hebben. Bullshit.
Als er nu eens een consensus bereikt zou kunnen worden over hoe de wereld gemeenschap zijn verdere leven in zou moeten richten en al de prive belangen overboord gegooid worden ja dan is het zinvol. Dan kan er beleid gemaakt worden. Maar daar heb je guts voor nodig want het zou moeten inhouden (m.i) dat het economische systeem overboord gegooid moet worden en dat er een reele verdeling van de beschikbare middelen komt. Niet de matereele zaken gaan voor maar de mens.
Maar nu niet. |
|
| Back to top |
|
 |
Starglider Site Admin

|
Posted: Mon Feb 15, 2010 7:03 pm Post subject: |
   |
|
Tja Satori, het is nooit prettig als je eens iets post en het niet in goed aarde valt, wel? Kan gebeuren als je met uitgesproken stellingen komt. Wie niet waagt vermijdt z'n neus te stoten, maar zal uiteindelijk ook nooit iets winnen. Heb je al eens gezien wat ik zelf allemaal over me heen heb gekregen hier? Toch kan ik het niet anders zien als een zeer verhelderende ervaring.
De manier waarop je op mijn reactie reageert doet me nogal denken aan die van 2stuffy, die het ook al niet kon waarderen dat ik hem wees op de onzin van z'n waanidee dat de aarde niet om de zon draait, maar dat de zon om de aarde zou draaien!
Misschien zijn al die mensen die beweren dat de aarde om de zon draait ook allemaal "slimme goochemerds", maar het is nu eenmaal de enige wetenschappelijk verantwoordelijke en consequente conclusie die er te maken valt.
Zo is het ook met de global warming hoax. Er is geen andere wetenschappelijk verantwoordelijke en consequente conclusie te trekken dan dat CO2 hoegenaamd GEEN ENKELE invloed heeft op de effekten van het zonlicht en de temperatuur die we op deze planeet meten. Daar is gewoon geen enkele discusie over mogelijk. Ga het maar eens écht uitzoeken. Zelfs Al Gore heeft (volgens Drs W. Soon) ooit eens voor een microfoon moeten toegeven dat de essentie van het CO2 verhaal niet "lijkt" te kloppen, zij het dat hij verdedigt dat het toch klopt! (ik vat e.e.a. versimpeld samen, maar dit is de onzinnige essentie van zijn verhaal).
Over bepaalde zaken valt nu eenmaal niet te discussiëren. Zo is het niet te ontkennen dat politici liegen zodra ze hun mond open doen, en dat geldt dus ook voor Al Gore, die overigens een van de grote supporters van James Hansen is, hetgeen nogal wat zegt.
Het is jammer dat ik het moet zeggen Satori, maar je bent momenteel duidelijk nogal gebrainwashed. Ik vermoedt dat je teveel TV kijkt. Meer dan 1 uur per dag is heus al teveel naar mijn mening, dus het risico is nogal groot dat dit bij jou het geval is.
Zelf kijk ik zo goed als geen mainstream TV meer. Ik ga er in ieder geval nooit meer voor zitten. Al vele jaren niet meer. Dit betekent dat ik zelf continu alert ben op wat ik aan informatie tot mij neem, aangezien ik het zelf selecteer, waardoor ik een hoog kritisch vermogen kan handhaven. Iedereen kan het doen, als men maar even uit die luie bank wil komen en van de remote af kan blijven.
Op zich is televisie een fantastisch medium. Ik kijk elke dag wel een uurtje videos, maar dat zijn hoofdzakelijk docus en lezingen die ik op het internet heb kunnen vinden, en voor het merendeel niet door de mainstream media zouden worden uitgezonden.
Het probleem met wat de mainstream TV zenders uitzenden tegenwoordig is dat het voor 98% leugens en propaganda is, of hopeloos verdwaasd. Zelfs alle wetenschappelijke onderwerpen die de mainstream media halen voldoen niet meer aan wetenschappelijke criteria. ALLE grote issues zijn verdraaid en gecorrumpeerd door de industrie en/of politiek, of het nu om het klimaat gaat, CO2, de vaccinaties, AIDS, de landing op de maan, UFOs, zwarte gaten, etc..., etc...
Satori, je schrijft dat je vindt dat de "consumptie maatschappij" het grote "probleem" is. Maar dat is in essentie onjuist. Het feit dat er thans op zo grote schaal wordt geconsumeerd is niet het probleem, het probleem is wat er wordt geconsumeerd, en hoe.
In het kader van de NWO conspiracy wordt op alle mogelijk manieren het principe uitgebuit dat mensen te corrumperen zijn, zodat daar profijt uit kan worden getrokken. Zodoende wordt onze maatschappij overspoeld door de meest grote troep en onzin die men maar kan verzinnen. Dát is het probleem!
In weze geef jij in deze topic een goed voorbeeld van hoe ook jij je schuldig maakt aan het kiezen voor troep in plaats van kwaliteit. Je post hier een interview dat afgenomen wordt door een middelmatige mainstream TV clown, alsof het hier een presentatie van zeer superieure wetenschappelijke kwaliteit betreft. Nou vraag ik je!
Daarentegen heb ik een flink aantal bronnen gepost waar echt uitstekende wetenschap valt te vinden, en dat wordt dan door jou afgedaan als info die afkomstig zou zijn van slimme "goochemerds".
Nee vriend, het is tijd dat je de hand even in eigen boezem steekt, en je act opschoont.
Je mag nu wel klagen over het soort reactie dat je van mij op je klimaatangst post krijgt, maar hoe vaak heb jij hier de afgelopen jaren gereageerd op mijzelf of anderen? Wellicht is enige discussie beter dan elkaar maar doodzwijgen, dunkt me.
En het hoeft toch ook niet zo te zijn dat omdat we het ergens niet over eens zijn we maar meteen met het keukenservies gaan gooien?
Ik zou zeggen, wees blij met de door mij aangereikte ideëen en invalshoeken, en de tijd die ik investeer om op de door jou geposte onzin te reageren, en doe er je voordeel mee. (Overigens is zelfs onzin vaak interessant, dus op zich daarvoor dank).
| Satori wrote: | | Ik heb nu 2 docu's over dat gebied gezien en kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat deze betrouwbaar zijn. |
Fijn dat je daar even de links / info van plaatst?
| Satori wrote: | | Verder al de wetenschappers, rapporten en stellingen zijn net zo onbetrouwbaar als de rest. |
Dat is het commentaar van iemand die niet zijn eigen mening heeft gevormd over de informatie ervan. Het is nu eenmaal veel gemakkelijker om "alles" als onzin af te doen, dan precies na te gaan wát er er nu wèl en wat nu niet klopt, of kan kloppen.
Dit doe je overigens ook met al het materiaal dat ik hier inmiddels in het forum heb geplaatst over dit onderwerp, en waar ik in veel gevallen behoorlijk op heb gezweet. Dit getuigt gewoon niet van een minimum aan respect voor wat anderen bereid zijn gratis en voor niets te doen om helderheid in het geheel te brengen.
Op zich begrijp ik wel wat van de verwarring die kennelijk bij je heerst. Het sneaky van de global warming hoax is dat er veel correcte globale kennis wordt gebruikt, maar valse specificaties en onjuiste theorieën. Verbindt dit met een schuldgevoel dat bij velen makkelijk aan te wakkeren valt vanwege de overduidelijke negatieve uitspattingen van de moderne "consumptie-maatschappij", en je hebt een krachtig propaganda recept. De mix van emotie en bogus wetenschap heeft uiterst erbarmelijke gevolgen.
| Satori wrote: | Volgens Greg Braden krijgen we een poolshift waaraan vooraf gaat het bereiken van het zero nulpunt.
Volgens anderen heeft er in het verleden al eens een poolshift plaatsgevonden.
Maar niemand kan het echt bewijzen laat staan voorspellen dat er een nieuwe aankomt. |
Persoonlijk vind ik Greg Braden een uiterst innemende persoonlijkheid, die met veel interessante ideëen en opvattingen in de weer is, maar het is slechts sporadisch echt concreet na te gaan. Hetzelfde geldt voor de "pole-shift" kwestie. Feit is dat deze kwestie gewoon niet echt een issue is in de global warming hoax.
| Satori wrote: | Er is werkelijk niemand die kan zeggen wat er staat te gebeuren.
Het zijn allemaal aannames. |
En dan kies je voor het gemak maar voor de aanname waar het meest reclame voor wordt gemaakt op TV?
Feit is dat er over waar we bang mee worden gemaakt héél veel met héél veel zekerheid is te zeggen. Zie mijn commentaren van mijn voorgaande post. Of neem een post zoals deze. Ook al ga ik slechts op bondige wijze op e.e.a. in, er is geen speld tussen te krijgen. Maar probeer gerust.
| Satori wrote: | | Het enige wat ik krijg is links naar goochemers die denken te weten waar ze het over hebben. Bullshit. |
Zeer a-wetenschappelijke opmerking.
Zullen we voor het gemak er verder dan ook maar van uit gaan dat de aarde plat is?
| Satori wrote: | | Ik ga hier niet meer verder op in. |
Dat zegt dan meer over jou en hoe jij met andersgezinde meningen omgaat, dan over de respons die je nu hebt gekregen.
Doe vooral enkel waar je zin in hebt.
SG |
|
| Back to top |
|
 |
Starglider Site Admin

|
Posted: Mon Feb 15, 2010 10:52 pm Post subject: |
   |
|
| Satori wrote: | Verder smelten de gletschers in zuid america wel degelijk.
Zie onder andere de documentaire van de tocht van de Beagle.
O ja dat is natuurlijk ook alemaal zo geensceneerd. |
Het is heel normaal dat gletchers periodiek smelten. Al net zo normaal dat het klimaat periodiek wat warmer of kouder is. Die gletchers groeien uiteindelijk weer gewoon. Maar er kunnen ook andere zaken spelen.
Over de gletchers van de Kilimanjaro is ook van alles te doen geweest, en dat blijkt nu ook onzin. Zie wat ze er hier over melden.
| Quote: | The Kilimanjaro Glacier Controversy
Kilimanjaro’s glaciers have tended to be seen in scientific circles as the canary in the coal mine in the study of current climate change, with sides drawn and debates heated in the matter of whether the iconic mountain’s glaciers are diminishing as a result of global warming, because of reduced snowfall or simply as a matter of natural climatic fluctuations.
How Threatened Are The Glaciers
The view of the National Geographic Society is always good acid test on current thinking in matters such as this, and the National Geographic has been nothing if not active in recent years in drawing attention to climate change. But even this august institution cannot seem to make up its mind on this particular issue.
In a 2003 article on the subject National Geographic echoed the common view that Mount Kilimanjaro’s glacier cap would be gone by 2020, if not sooner. More recently, however, an article was published in the May 2007 online issue that predicted the glaciers might in fact be less threatened than previously thought, and that we could see Kilimanjaro’s defining white crown until at least 2050, if not longer.
What Is Causing The Decline?
What has been established, however, is that the disappearance of the glacier fields of Kilimanjaro seems to have less to do with the broader problems of climate change than rapidly evolving conditions on the ground. Tropical glaciers, including those of the neighboring Rwenzori Mountains and Mount Kenya, have been in retreat for all of this century, with observations tending to define noticeable changes from about 1800 onwards. This, it has also been noticed, corresponds with a drop in the levels of the local Rift Valley lakes, and a general decrease in precipitation.
With or without the added impetus of global warming the accelerated pace of land clearing in the region around the base of the mountain, and in East Africa generally, does indeed concur with a very rapid decrease in ice cover. Mostly this has been blamed on indiscriminate slash and burn agriculture, the loss of canopy cover, and the burning of forest for the sake of gathering honey.
What Can Be Done
It is curtailing this tendency, in fact, that many scientist says is more important than saving the glacier, if in fact that was possible. The assumption that the disappearance of the glacier would automatically dry up the mountain streams that support populations at lower altitudes is faulty, and it is in fact ordinary tropical rainfall on the intermediate slopes that water the lower elevations. It is therefore presumed that the rapid destruction of forest cover is far more potentially catastrophic than the mere loss of a handful of inconsequential glaciers.
Both factors, of course, are interlinked, and both point to hard times ahead if aggressive government and national park action to protect the heavily forested flanks of the mountain fail. Nothing can be done on a local level to affect global warming, and possibly nothing to halt population pressure either, but at least the causes are more local, and if nothing else the revenues from mass tourism, if honestly directed back into the community, would go some way to giving the ecology a value other than direct exploitation. |
Het blijkt dus vooral een kwestie te zijn van verminderde neerslag, hetgeen een direct gevolg is van ontbossing! Ik vermoedt dat dat zeer waarschijnlijk ook voor de Zuid-Amerikaanse gletchers geldt.
Overigens, daar heb je nog een belangrijke sleutel voor de drinkwater problematiek: de ontbossing. Bomen blijken een cruciale rol te spelen bij het veroorzaken van neerslag. Ze blijken een soort van antennes te zijn (of zeg maar "harmonizers"), die eraan bijdragen dat de condens van de wolken in regen resulteert. Ze spelen ook een cruciale rol voor het vasthouden van vocht in de grond. Overal ter wereld zijn er risico-zones waar de ontbossing radicaal te ver voortschrijdt. DAT is wat gegarandeerd meer en meer droogte zal veroorzaken, en NIET een of andere klimaat opwarming.
Dezelfde type disinformatie als voor de gletchers wordt verkondigd over het poolijs, dat ook al "dramatisch" zou afnemen. Maar wat blijkt, als je goed rekent neemt het poolijs helemaal niet af. Als er in de ene regio eens een jaar wat minder ijs is, dan blijkt er in een andere regio wel weer meer ijs te zijn. Ook wordt er misbruik gemaakt van fotos, waarbij fotos die in de zomer worden gemaakt vergeleken worden met fotos die in de winter zijn gemaakt. Effekt gegarandeerd.
Een andere kwestie is dat het poolijs locaal vanwege bepaalde redenen kan afnemen, zonder dat dit met de oppervlakte temperatuur te maken heeft (dus niet met het klimaat).
Kijk eens naar wat de volgende prima waarlijk objectieve Nederlandsche wetenschapper erover te melden heeft:
Prof Begemann: Ik geloof niet dat er een klimaatcrisis is.
Hier is een andere heldere geest, met meer relevante info (o.a. over CO2, al ben ik het niet eens met alles wat hij over olie meldt, maar dat zijn slechts wat details):
Bas van Geel (UvA) gelooft niet dat er een klimaatcrisis is.
En zeg nu niet weer dat ook dit slechts slimme "goochemerds" zijn
SG |
|
| Back to top |
|
 |
Starglider Site Admin

|
Posted: Thu Feb 18, 2010 5:17 pm Post subject: |
   |
|
Onderstaand bericht staat nu wel op de site van een Belgisch dagblad, maar voor de meeste media blijkt er geen reden voor opgelucht ademhalen, dus zwijgen ze het maar dood...
================================
bron: hln.be
Dieren vriezen massaal dood door koude winter in Florida
Ook in de Verenigde Staten blijft de winter ijskoud. Zelfs in de anders zo zonnige staat Florida is het al weken koud. Veel wilde dieren hebben te lijden onder de kou en worden zelfs dood aangetroffen op straat.
Op sommige plaatsen in Florida viel het voorbije weekend al voor de tweede keer dit seizoen sneeuw. Dat zijn veel ingeweken dieren, zoals leguanen en pythons, niet gewend. De dieren vriezen dood in een boom en vallen vervolgens op de grond. Volgens dierenspecialisten zou mogelijk de helft van de populatie leguanen deze winter al gestorven zijn.
Honden
Ook de bewoners van Florida kunnen tegenwoordig al eens een dode leguaan nabij hun huis tegenkomen. Soms doen ze nog een poging om de dieren zelf op te warmen. Ze worden echter gewaarschuwd om hun honden op afstand te houden. De overleden leguanen kunnen immers nog steeds giftig zijn.
Pythons
Er zijn ook al dode pythons aangetroffen. Die dieren kunnen gemakkelijk langer dan twee meter worden en zijn gevaarlijk voor mensen. In de Everglades vormen ze een bedreiging voor de lokale diersoorten en dus zullen ze in Florida veel minder treuren om de dood van deze dieren. Vaak werden ze ingevoerd als huisdier en in het wild losgelaten.
Zeeschildpadden
Helaas zijn ook de lokale dieren van Florida de extreme winter niet gewend. Zo stierven er al tientallen krokodillen en vorige maand werden ongeveer 4.000 zeeschildpadden uit het ijskoude water geplukt. Zij mogen de winter doorbrengen in iets warmere omstandigheden. Zeeschildpadden zijn immers een bedreigde diersoort. (gb)
17/02/10 13u28
Last edited by Starglider on Sun Feb 28, 2010 7:39 pm; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Starglider Site Admin

|
Posted: Sat Feb 20, 2010 1:34 am Post subject: |
   |
|
Wie houdt er van wetenschap?
Noot: onderstaand is reeds tamelijk oud nieuws (mei 2008).
===========================
bron engels: http://newsmax.com/Newsfront/al-gore-global-warming/2008/05/19/id/323712
vertaling/samenvatting: http://zaplog.nl/zaplog/article/liefst_31072_us_wetenschappers_verwerpen_global_warming
Liefst 31072 US-wetenschappers verwerpen Global-Warming
Een haast niet te geloven hoog aantal van 31072 Amerikanen met een graad in de wetenschap, inclusief 9021 Ph.Ds, heeft een petitie ondertekend waarin de claim van docent Volkenkunde Al Gore "... dat het een wetenschappelijk feit is dat de opwarming van de Aarde door de mens wordt veroorzaakt" in deze petitie door hen openlijk wordt ontkend.
Maar de inmiddels ervan multimiljonair geworden Hoogdocent Gore noemt zulke wetenschappers en anderen die de theorie van Nasa-directeur Hansen openlijk in twijfel trekken: "de ontkenners". Hij claimt daarbij ook nog dat zij slechts een kleine minderheid zijn binnen wetenschappelijke kringen (...).
| Quote: | 31,000 Scientists Debunk Al Gore and Global Warming
Monday, 19 May 2008 04:24 PM
By: Phil Brennan
An incredible 31,072 Americans with university degrees in science, including 9,021 Ph.D.s, have signed a petition that flatly denies Al Gore’s claims that human-caused global warming is a settled scientific fact.
Gore calls scientists and others who question the reality of human-caused global warming “deniers” and claims they are a tiny minority among the scientific community who he insists almost universally agree that the planet is being threatened by the alleged warming of the earth.
Gore told CBS’ Leslie Stahl on "60 Minutes" recently, "I think those people are in such a tiny, tiny minority now with their point of view. They're almost like the ones who still believe that the moon landing was staged in a movie lot in Arizona and those who believe the world is flat."
These 31,072 scientists do not believe the world is flat, and they say there is no convincing scientific evidence that so-called greenhouse gasses are causing catastrophic heating of the earth’s atmosphere and disruption of the earth’s climate.
On Monday, Dr. Arthur Robinson of the Oregon Institute of Science and Medicine, (OISM) announced the results of a drive asking scientists to sign a petition stating: “We urge the United States government to reject the global warming agreement that was written in Kyoto Japan in December 1997, and any other similar proposals. The proposed limit on greenhouse gasses would harm the environment, hinder the advance of science and technology, and damage the health and welfare of mankind.”
The petition went on to say, “There is no convincing scientific evidence that human release of carbon dioxide, methane, or other greenhouse gasses is causing or will, in the foreseeable future, cause catastrophic heating of the earth’s atmosphere and disruption of the earth’s climate. Moreover, there is substantial scientific evidence that increases in atmospheric carbon dioxide produce many beneficial effects upon the natural plant and animal environments of the earth.”
Robinson explained that the purpose of OISM’s petition project is to demonstrate that the claim of “settled science” and an overwhelming “consensus” in favor of the hypothesis of human-caused global warming and consequent climate damage is wrong.
Despite Gore’s extravagant claims, the petition shows that no such consensus or settled science exists.
In 2001, OISM circulated what was known as the Oregon Petition, and according to Lawrence Solomon, executive director of Energy Probe and author of “The Deniers: The World-Renowned Scientists Who Stood Up Against Global Warming Hysteria, Political Persecution, and Fraud,” that effort, spearheaded by Dr. Frederick Seitz, past president of the National Academy of Sciences and of Rockefeller University, gathered an astounding 17,800 signatures.
To establish that the effort was bona fide, and not spawned by kooks on the fringes of science, as global warming advocates often label the skeptics, the 2001 effort was spearheaded by Dr. Seitz, a towering figure in the world of science.
Solomon wrote, “The Oregon Petition garnered an astounding 17,800 signatures, a number all the more astounding because of the unequivocal stance that these scientists took: Not only did they dispute that there was convincing evidence of harm from carbon dioxide emissions, they asserted that Kyoto itself would harm the global environment because increases in atmospheric carbon dioxide produce many beneficial effects upon the natural plant and animal environments of the earth.”
According to Dr. Robinson, “As indicated by the petition text and signatory list, a very large number of American scientists reject this hypothesis.”
Solomon asked, “How many scientists does it take to establish that a consensus does not exist on global warming?”
© Newsmax. All rights reserved. |
http://zaplog.nl/zaplog/article/liefst_31072_us_wetenschappers_verwerpen_global_warming
Boeken over klimaathoax
Inmiddels verschijnt een indrukwekkende stapel boeken die allemaal de wereldwijd verkondigde oorzaak van klimaatopwarming van Hansen/Gore en ook de strapatsen van het VN-klimaatpanel ICCP onder de loep hebben genomen. Helaas zijn ze allemaal in het Engels geschreven maar zijn via Amazon.com wel te bestellen:
* 'Onhoudbare Global Warming': iedere 1500 jaar. - Fred Singer.
* 'Echte Ongemakkelijke Waarheden' - Iain Murray.
* 'Kosmisch Klimaat', waarom de aarde werkelijk opwarmt. - Henr. Svensmark.
* 'De Ontkenners': Wereldwijd Erkende Wetenschappers die in Opstand Kwamen tegen de Global Warming Hysterie. - Lawr. Solomon.
* 'Klimaat Verwarring': Hoe Global Warming Hysterie leidt tot slechte wetenschap, Falende Politici en misleidend beleid dat de allerarmste treft. - Roy Spencer.
* 'Hete Rode Leugens': Hoe Global Warming ‘Alarmisten’ gebruik maken van Bedreigingen, Fraude en Deceptie om je gedesinformeerd te houden. -Chr.C.Horner.
* 'Open brief aan VN: staak de strijd tegen de klimaatverandering', door niet minder dan 102 wetenschappers van over de hele wereld die openlijk beginnen te twijfelen aan de propaganda van een heuse climatehype.
Veel wetenschappers die tot de top van hun vakdomein behoren blijken een open brief te hebben geschreven aan de secretaris-generaal Ban Ki-Moon van de Verenigde Naties met de oproep zich niet meer te verzetten tegen 'natuurlijke' vormen van klimaatverandering (...) maar er meer aan te werken dat de economieën van kwetsbare landen zich kunnen beschermen tegen alle vormen van klimaatverandering "of die door mensen waren veroorzaakt of niet". Dit huidige beleid zal volgens hen alleen maar negatieve effecten kennen: deze landen nog armer maken zodat ze zich niet meer kunnen beschermen.
Onder de 102 wetenschappers van deze open brief bevinden zich maar liefst 10 namen van bekende Nederlandse deskundigen namelijk: Rörsch, Labohm, Kroonenberg, Priem, Erren, Rombouts, Kouffeld, Kop, Tennekes en Thoenes. Meer op http://www.klimatosoof.nl.
Maar ook "afvalligen" van het VN-klimaatpanel IPCC roeren de trom. Op een VN klimaatconferentie te Polen was het nogal een verrassing van 650 vooraanstaande wetenschappers die zo openlijk spotten met de dag des oordeels. Op papier verstrekte verslagen "van een door de mens veroorzaakte opwarming van de aarde", noemde een woordvoerdster het stuk meermalen: "Een leugen, een hoax, een onderdeel van die nieuwe religie 'De Nieuwe Wereldorde'."
Het minderheidsverslag (en dat dergelijke bewoordingen bevat) werd later nog eens dunnetjes overgedaan in een US Senaatscommisie. Het blijkt namelijk dat het minderheidsverslag: wetenschappers citeert van wie nogal wat: zowel huidige (!) alsook voormalige leden zijn van UNO’s eigen IPCC.
Ongeveer 250 van de wetenschappers die in het minderheidsverslag worden geciteerd blijken zich al het laatste jaar 2009 te hebben aangesloten bij sceptische wetenschappers en de verwachting is dan ook dat de midden-jaarlijkse Hartlandconferentie in New-York pittig politiek vuurwerk zal gaan afsteken met zoveel bekeerde novices die zich openlijk erover beklagen: "erin geluisd" te zijn.
Daarmee is het een feit geworden is het totale aantal sceptische wetenschappers en die vertegenwoordigd worden in het "minderheids"-rapport maar liefst 12 maal het aantal zijn van: het aantal schrijvers van IPCC's officiële verslag 2007. (!) |
|
| Back to top |
|
 |
Starglider Site Admin

|
Posted: Sun Feb 28, 2010 7:38 pm Post subject: |
   |
|
Hier is er nog eentje, gewoon omdat het alweer niet op de propaganda buis te zien is geweest... Juichen?
SG
==============================
bron: hln.be
- 50 graden in Mongolië: miljoenen stuks vee doodgevroren
In Mongolië is in meer dan de helft van het land de ramptoestand afgekondigd als gevolg van de extreme winter met temperaturen die tot min vijftig gaan. De VN hebben donderdag een hulpprogramma aangekondigd voor de Mongolische nomadenbevolking.
Tot hiertoe zijn al 2,5 miljoen dieren gestorven. De autoriteiten houden er rekening mee dat er tegen juni nog eens 3 miljoen zullen sterven. De economische verliezen als gevolg van de extreme koude kunnen oplopen tot 62 miljoen dollar, voorspelt de VN-Voedsel- en Landbouworganisatie.
60.000 herders moeten doden dieren opruimen
"Het vee is voor veel Mongoliërs de belangrijkste bron van voeding en inkomsten", legt een vertegenwoordiger van het Programma voor Ontwikkeling van de Verenigde Naties (UNDP) in het land uit.
Donderdag had UNDP gemeld dat het 60.000 herders gaat inschakelen om de karkassen van dode dieren op te ruimen en te verbranden. De organisatie wil zo een epidemie vermijden.
Mongolië telt 2,7 miljoen inwoners. Een derde van de bevolking leeft een nomadenbestaan en is volledig afhankelijk van de kuddes koeien, jaks, schapen en paarden. De overheid trekt bijna 2 miljoen euro uit voor de ergst getroffen zones, maar volgens de VN is er nog 4,5 miljoen extra nodig om de levende dieren te voeden en de karkassen van de dode dieren op te ruimen.
Het is niet de eerste keer dat de Mongoliërs te maken krijgen met een extreme winter. Na de harde winter van 2001 zagen heel wat gezinnen zich genoodzaakt hun nomadenbestaan op te geven en in de stad te gaan wonen. (afp/mvl)
25/02/10 19u33 |
|
| Back to top |
|
 |
Satori

|
Posted: Fri Apr 30, 2010 1:33 am Post subject: |
   |
|
Wat een hoop gelul.
Voorlopig is door zeer gedegen wetenschappelijk onderzoek vast komen te staan dat het CO2 gehalte langzaan maar zeker terugkeert naar het beginnivo van ver verleden.
Verder is ook aangetoond dat het gedeeltelijk natuurlijk is maar dat de stijging ook substantieel door de mensheid wordt veroorzaakt.
De temperatuur kan gemiddeld stijgen met 6 graden celsius.
Tenminste als wij er de komende jaren niets aan doen.
Dan kan het in hetgunstigste geval blijven bij 2 graden gemiddeld.
Dat dit enorme consequenties heeft lijkt me duidelijk.
De Noordpool wordt een groen gebied evenzo Groenland.
De zeespiegel zal op verschillende delen van de wereld stijgen met zo'n 6 meter.
Nederland lijkt er gunstig vanaf te komen andere gebieden slecht. Heeft ook te maken met het feit dat de zee-oceaan boden niet vlak is maar grote verschillen heeft.
Dat jij zo krampachtig blijft vasthouden aan jouw idee en daar allerlei lulkoek bij haalt zegt veel over jou.
Verder zal de nabije toekomst wel uitwijzen wat het zal worden.
Slaap zacht.
Gegroet. |
|
| Back to top |
|
 |
Starglider Site Admin

|
Posted: Fri Apr 30, 2010 6:09 pm Post subject: |
   |
|
| Satori wrote: | Wat een hoop gelul.
Voorlopig is door zeer gedegen wetenschappelijk onderzoek vast komen te staan dat het CO2 gehalte langzaan maar zeker terugkeert naar het beginnivo van ver verleden. |
Het is nogal een zwaktebod om iets "gelul" of "lulkoek" te noemen, zonder feitelijk aan te geven waarom dat zo zou zijn. Het beste wat je opbrengt is te beweren dat er "zeer gedegen" onderzoek is dat de "global warming" theorie zou ondersteunen. Zo ken ik er nog wel een paar! Als dergelijke argumenten afdoende zouden moeten zijn, dan kan ik dit forum maar beter meteen sluiten, en iedereen adviseren gewoon naar het NOB journaal van 20:00 te blijven kijken, en enkel websites te bezoeken die door de overheid zijn goedgekeurd...
Het feit dat je nog steeds met het CO2 verhaal komt toont dat het jou kennelijk nog steeds ontgaat dat de metingen en de statistieken/grafieken van CO2 levels en temperatuur schommelingen over duizenden jaren aantonen dat het significant veranderen van het CO2 gehalte in de aardse atmosfeer pas LANG, ZEER LANG NA veranderingen in de temperatuur volgen. Gemiddeld zo'n 500 jaar later!! De CO2 die in de aardse atmosfeer zit kan dus NOOIT verantwoordelijk zijn voor wat voor significante temperatuur schommelingen dan ook. Bestudeer de feiten! (info genoeg op dit gebied in het andere topic erover, hetgeen ik je dus ter overweging aan heb geboden).
Wat zegt het over jou dat jij dit punt kennelijk nog steeds geheel niet vat, en het liever "lulkoek" noemt dan zorgvuldig te onderzoeken? Nogmaals, steek de hand in eigen boezem, en zorg er svp voor dat je eerst je feiten zelf op orde hebt, voordat je anderen van "gelul" beschuldigt.
Elk angstverhaal dat CO2 met een vermeende griezelige stijging van de temperatuur in verband brengt is zeer duidelijk absolute ONZIN. Het staat gelijk aan verkondigen dat de aarde plat is e.d.
Dat de mythe van een platte aarde zo lang heeft kunnen standhouden komt omdat de meeste mensen niet in staat zijn spontaan te ZIEN dat ze rond is. Hetzelfde geldt voor de CO2 kwestie. De meeste mensen hebben geen flauw idee wat CO2 precies is, wat het doet en wat de metingen werkelijk vertellen, eenvoudigweg omdat ze er NIETS van kunnen zien en/of begrijpen. Dit fenomeen wordt verergerd door de listige bedriegerij erover die Al Gore in zijn beroemde video deed, met name middels de misleidende CO2/temperatuur grafiek en het onjuiste verhaal erover.
Ik ben allesbehalve een expert op allerlei gebieden die betrekking hebben op het klimaat, maar een grafiek kan ik interpreteren, en dat is alles wat je hoeft te doen om de CO2 / Global warming hoax te doorzien. Er zijn zeer veel andere argumenten in te brengen, de een nog ingewikkelder dan de ander, en de GW hoaxers weten daar flink wat verwarring mee te stichten. Maar daar hoeft niemand in te trappen, als je je maar tot het essentiële punt beperkt van de discrepancie tussen de CO2 en temperatuur curven en de onverzoenbaarheid ervan met de basis theorie van Global Warming.
Jij hebt het erover dat er "zeer gedegen" onderzoek zou zijn geweest. Welnu, DAT is dus duidelijk juist NIET het geval gebleken (zie het CO2 verhaal, en ik hoef verder slechts te verwijzen naar "Climategate", om maar eens iets te noemen, naast het feit dat er vele waarlijk degelijke wetenschappers zijn die expliciet de GW hoax afwijzen). Niet alleen is het onderzoek duidelijk niet "degelijk" te noemen, het is ook nog eens zo dat elke discussie over "global warming" door degenen die erin geloven (zoals jijzelf) of die belang hebben bij het in stand houden van de theorie ervan, onmiddelijk een extreme en/of aggressieve reactie uitlokt, danwel keiharde ontkenning en/of censuur. Dát is duidelijk niet normaal, en beslist allesbehalve "wetenschappelijk" te noemen.
Verder heb ik in enkele van m'n voorgaande posts in deze draad slechts een paar voorbeelden gegeven van het feit dat er duidelijk verkoeling plaatsvindt in bepaalde regios. Daar heb ik niet speciaal voor hoeven te zoeken. Als ik dat zou doen dan is er nog veel meer te vinden.
Het feit is dat er overvloedig veel aanwijzingen zijn dat er momenteel sprake is van verkoeling, niet van global warming (dit heeft zelfs GW hoaxer Phil Jones toe moeten geven). Er is al sinds 1995 een trend waarbij de gemiddelde temperatuur niet meer significant stijgt (dus vanaf ruim voordat de GW hoax propaganda machine op gang is gekomen). En de afgelopen winter is duidelijk extreem koud geweest (ondanks de berichten met gemanipuleerde data van de NASA, volgens welke het de "warmste winter ooit" zou zijn geweest!). Hoe verklaar jij dát dan? Zeggen dat het "gelul" is, is gewoon niet toereikend. Zeggen dat het komt omdat de hoeveelheid CO2 naar een niveau van "een ver verleden" zou zijn gezakt is nogal tegenstrijdig met de GW hoax theorie, aangezien de mens nog steeds aanzienlijk meer CO2 uitstoot dan ooit.
Als je echt bang wilt zijn voor het leven op aarde, maak je dan eens ongerust over de vervuiling van het milieu en de oceanen, de GMOs/GGOs, de overbevissing, verarmd uranium, etc..., etc... keus genoeg. Het zijn allemaal zaken waar het leven op aarde véél eerder door zal uitsterven dan de vermeende "global warming". Wees niet slechts een marionet en uithangbord van de NWO! (en die TV is giftig, heus!)
SG |
|
| Back to top |
|
 |
Starglider Site Admin

|
Posted: Sat May 01, 2010 2:44 pm Post subject: |
   |
|
Hier nog maar eens een link naar een prima artikel geplaatst, waarin allerlei cruciale themas worden besproken, voorzien van bondige en relevante analyzes en conclusies.
Overigens, de expert Dr. Goldberg die in het artikel aan het woord is verwijst o.a. naar het effekt van watercondens. Voor zover er sprake is van een "broeikas effekt" (ongeacht de vraag of die toe- of afneemt), dan zou dat voor 98% veroorzaakt worden door watercondens, en niet door CO2 (als dat uberhaupt al een "broeikas effekt" zou kunnen veroorzaken, hetgeen nooit door middel van een proef is aangetoond). Alweer een belangrijk punt om te begrijpen dat de hele CO2 bangmakerij volkomen irrelevant is.
SG
================================
* Swedish expert says CO2 is not the main cause of global warming
* "We could have an ice age any time," says Swedish climate expert
(= samenvatting van voorgaande link)
[excerpts 1e link]
Swedish expert says CO2 is not the main cause of global warming
By Xuefei Chen, People's Daily Online correspondent in Stockholm, chenxuefei7@hotmail.com
Swedish climate expert Dr. Fred Goldberg has said that carbon dioxide is not the main cause of the global warming. The climate change is not affected by human action, but mainly by the solar activities and ocean currents such as PDO (Pacific Decadal oscillations). He even predicts that the earth is going to experience colder winters in the following years or even decades.
Goldberg stressed that man should separate the concept of climate change from environmental issues. He holds that climate change is natural and caused by the sun activity, but the urban heat island effect and environmental problems are mainly caused by human activities and behavior. In an exclusive interview with People's Daily Online, Goldberg explained his ideas.
[...]
"If you look at the last 150 years, we had a warming period from 1910 to 1940 and then a cooling period from 1941 to 1977. Then it was a warming period from 1977 to 2002," Goldberg said. This shows a 60 year cycle correlating to the ocean current PDO in the Pacific Ocean.
During the depression period 1929-1933, the production of CO2 went down by 30 percent. But due to the increase of the global temperature, the CO2 increased in the atmosphere because of the heating of the oceans thereby emitting CO2.
In 1991, there was an eruption of the Pinatubo volcano, one saw the reduction of CO2 because the volcano ash blocked the sun causing a cooling of the oceans. Goldberg said this is an indication that it was the solar activity that decides the amount of CO2 in the atmosphere.
Can we trust the measurement of the global temperature?
Dr. Goldberg said that there is an urban effect around heavily populated cities in our world, for example, the gap in temperature between the suburban Stockholm and the city center can often be at least 2 degrees Celsius. And the gap between Beijing city center and Great Wall area can be six degrees Celsius. The urban effect is caused by human's construction, transportation and the density of the housing and population, but this is not a global effect.
"You cannot compensate for urban effects because you don't know how much it is, it changes with cloudiness, time of day, sun position over the horizon, wind intensity and direction and winter or summer," Goldberg said.
He questioned the accuracy of the measurement in Al Gore's The Inconvenient Truth. He said that in the USA about 900 stations accounting to 78 percent of the total are incorrectly located such as in the parking place or airports near the airplanes or runways where he believes it is definitely hotter than other natural areas such as mountains or rivers.
About 90 percent of the places where they measured the temperature are not according to regulations and have an error of 1 to 5 degrees C, which he thinks is very big. The only accurate way to measure temperature is with satellite, Goldberg said.
[...]
How much carbon-dioxide in the atmosphere?
How much CO2 is there in the air? Only 0.0387 %, it has neither odor, nor color and is not poisonous. If there isn't CO2, there will not be plant life, therefore, we must have CO2, we need it, Goldberg argued.
He said that the average amount of water vapor is 30.000 ppm. So the consequence of that is that 95 percent or even up to 98 percent of the total greenhouse effect is water vapor while only one percent is CO2. The other greenhouse gases are ozone, methane and CFC, etc.
Goldberg said even if human beings emit 100 ppm CO2, 98 percent of it will go into the ocean because of the chemical balance between the oceans and the atmosphere. The remaining 2 ppm will be added to the atmosphere which is negligible because there isn't enough oil and gas in the world to generate enough carbon dioxide to change the climate.
Over the past 100 years, with an increase of 100 ppm CO2, the earth temperature only increased 0.7 degree. Thus it is not possible for the temperature to increase 2 degrees globally which our politicians want to prevent, Goldberg said.
Why? Goldberg explained that the ocean will absorb large amount of CO2. Once it is absorbed by the ocean, it will to some extent become calcium carbonate which is the same thing as limestone. Then the limestone will be building up at the bottom of the oceans. The whole island of Gotland which is the largest island in Sweden is formed of limestone.
"It was built up at the bottom of the ocean because the ocean absorbed the CO2 and when saturated it formed limestone sediments at the bottom of the ocean. The CO2 content in the atmosphere has been shrinking continuously. A billion years ago, there was 80 percent CO2 in the atmosphere, now it is 0.038 %. It ‘s been shrinking all the time, it is continuing because of the formations of limestone sediments in the oceans." Goldberg explained.
[...]
"Many climate scientists are bluffing in order to please the politicians who want to put a tax on CO2. These scientists live in symbiosis with the politicians. They both depend on each other," Goldberg criticized this.
Voor gehele artikel (met veel meer), zie links. |
|
| Back to top |
|
 |
Starglider Site Admin

|
Posted: Sun May 23, 2010 7:54 pm Post subject: |
   |
|
Het volgende artikel vondt ik wel toepasselijk voor deze draad, ook al is het nogal toegespitst op de publieke discussie over het onderwerp zoals die in de UK gaande is.
De titel vertelt eigenlijk het hele verhaal. Zelf ben ik meestal te beleefd om het in dergelijke termen te stellen.
Maar dit doet niets af aan de juistheid ervan, hoezeer men ook de gevoeligheid tracht te sparen van de betrokkenen...
SG
==============================
bron: blogs.telegraph.co.uk
note: AGW= "Androgenic Global Warming"
Only morons, cheats and liars still believe in Man-Made Global Warming
By James Delingpole Politics Last updated: May 19th, 2010
Well of course I would write a headline like that having just spent the last three days in Chicago at the Heartland Institute’s 4th International Conference on Climate Change. This is the event the cackling, cloak-wearing, befanged AGW-denying community attends every year to glorify in their own evil. And naturally, in the wake of Climategate, a mood of uproarious triumphalism has prevailed as distinguished skeptical scientists, economists, and policymakers from around the world – Pat Michaels, Richard Lindzen, Ian Plimer, Bob Carter, Fred Singer.. you name them, they’re here – have gathered to dance on the smouldering ashes of the mythical beast ManBearPig.
Except we shouldn’t use that word “sceptic” any more. Richard Lindzen – Godfather of Climate Realism – told us so in one of the keynote addresses.
“Scepticism implies doubts about a plausible proposition,” he said. “Current global warming alarmism hardly represents a plausible proposition.” Not least, he pointed out, because the various activist scientists, greenies and government institutions pushing AGW theory have failed to “improve their case over 20 years.” So paper thin are the AGW movement’s arguments that pretty much the only defences left to them are desperate techniques like the appeal to authority (“the Royal Society believes in AGW and the Royal Society is, like, really old and distinguished, so AGW must be true”) and cheap slurs.
Consider, as examples of the latter technique, how this conference has been reported in the liberal media. Both the BBC and the Huffington Post have decided to write off the expertise of the dozens of PhDs and professors speaking at this event to concentrate on the issue that really matters: it was funded by Big Oil. (Except it isn’t. Unfortunately Big Oil stopped funding the skeptical side of the argument a long time ago. The Heartland Institute is a conservative leaning think tank funded by a number of business donors, and the main funder of the conference is a local libertarian millionaire who just happens to want a bit of openness and honesty in the debate on AGW. But hey, never let the facts get in the way of a libtard story).
The other main objection I heard – from the BBC’s Roger Harrabin – is how utterly ridiculous it was that a total know-nothing like James Delingpole was speaking on a “Science” panel with meteorologist Joe D’Aleo, climate expert Fred Singer, and economist Ross McKitrick (co-destroyer – with Steve McIntyre – of Michael Mann’s hockey stick). Indeed, when I introduced myself to him, he snapped back “I’m not sure whether I should shake your hand. I want to punch you.” He sounded jolly cross indeed – and ranted that I was utterly irresponsible and had disseminated lots of lies – though he later apologized to me saying he was jet-lagged and had confused me with Christopher Booker. Hmm.
Anyway, I agree with him. As I said when I gave my speech, it was entirely inappropriate that a humble hack like me should be on a panel with such great men – like a lowly swineherd suddenly finding himself translated to Mount Olympus. Then again, I said, it wasn’t such a bad idea that I was there to inject a note of reality to the proceedings. The truth is, I said, that the scientific debate is over. The scientists on our side of the argument have won (which is why no Warmist will dare debate Richard Lindzen, and while Al Gore won’t debate anyone at all: they know they’d lose). Problem is, I went on, this debate was never really about science anyway. AGW is and always have been a political process. It’s the political war that we’re fighting now and it’s going to be much much harder to win.
Especially when you look at the results of our recent General Election which I still find so monumentally depressing I’m not altogether sure I can bring myself to fly home. |
|
| Back to top |
|
 |
Starglider Site Admin

|
Posted: Wed Aug 04, 2010 9:07 am Post subject: |
   |
|
Na koudegolf op het noordelijk halfrond, nu ook op het zuidelijk halfrond.
Maar officiële instanties menen nog steeds dat de wereld opwarmt. LOL!
SG
==========================
http://iceagenow.com/South_America-Longest_Cold_Streak_in_17_years.htm
South America - Longest Cold Streak in 17 years
During the month of July there have been seven days with temperatures below zero, which has not occurred since 1993, while yesterday brought a snowstorm in the heart of the city of Temuco, a phenomenon not seen since 1994. In Lonquimay, the weight of the snow cut transmission lines, so that 70% of the rural areas lost power.
http://iceagenow.com/Cold_now_extends_to_Amazon_jungle.htm
Cold now extends to Amazon jungle
In southern Brazil in the city of Urupema, next to Argentina, temperatures dropped to a record minus 7.8 Celsius. In the south of Brazil and central Paraguay thousands of cattle have been reported dead, while in the south of Chile an agriculture emergency was declared and in Buenos Aires at the peak of the winter season, tens of regional flights had to be cancelled because of the extreme weather conditions leaving thousands stranded in the Argentine capital.
http://www.guardian.co.uk/world/2010/aug/01/peru-freezing-weather-emergency
Peru declares state of emergency amid plunging temperatures
Hundreds die from extreme cold in remote mountain villages also struggling with severe poverty
http://iceagenow.com/Massive_Winter_for_Northern_Hemisphere.htm
Massive Winter 2011 for Northern Hemisphere?
The winters of the past two years have been noticeably colder. The northern hemisphere in particular has experienced record cold, record snow and a rebuilding of the Arctic sea ice extent. The southern hemisphere this winter has also seen record low temperatures in South America which is resulting in many hundreds of deaths (human and livestock). |
|
| Back to top |
|
 |
|